Simpel kalorieberegner

Så mange kalorier har du brug for

Brug denne simple kalorieberegner til at finde frem til dit omtrentlige daglige kaloriebehov. Resultatet er den mængde energi, du har brug for at vedligeholde din nuværende vægt.

Hvis du vil vide, hvor mange kalorier du skal spise for at tabe dig, skal du i stedet for at bruge din nuværende vægt til beregningen bruge din ønskevægt.

Hvis du vil have resultatet i kilojoule i stedet for kilokalorier, skal du gange med 4,2.

Gang din vægt i kilo med den faktor, der passer til din livsstil:

Eksempel:

Helle vejer 60 kg

Stillesiddende: Gang med 24

Eksempel: En meget inaktiv Helle har brug for 60 x 24 = 1.440 kalorier

Let motion: Gang med 26

Eksempel: Hvis Helle cykler på arbejde, har hun brug for 60 x 26 = 1.560 kalorier

Moderat motion: Gang med 28

Eksempel: Hvis Helle laver moderat motion 3-4 x 45 min. om ugen, har hun brug for 60 x 28 = 1.680 kalorier

Moderat til hård motion: Gang med 30

Eksempel: Hvis Helle laver moderat til hård motion 3-4 x 45-60 min. om ugen, har hun brug for 60 x 30 = 1.800 kalorier

Regelmæssig hård motion: Gang med 32

Eksempel: Hvis Helle regelmæssigt laver hård motion, har hun brug for 60 x
32 = 1.920 kalorier

Bemærk: Dit energi/kaloriebehov afhænger af mange ting som f.eks. køn, alder, højde, aktivitetsniveau, arveanlæg, mængde af kropsfedt/muskelmasse, mængden, typen og hyppigheden af den mad du spiser. Denne beregning viser kun det
omtrentlige energibehov.

Leave A Comment