Succesfulde tabere

Et af de store problemer ved vægttab er, at vægten oftest vender tilbage til udgangsniveauet eller lidt mere. Men hvad så med dem, der klarer den?
Dem der faktisk taber sig og holder vægten nede, ikke bare en måned, men i årevis. Hvad gjorde de, hvordan spiste de, hvorfor havde de succes?

I USA har de the National Weight Control Registry (NWCR), der siden 1993 har registreret og studeret vægttab og vægttabsstrategier for personer med succesfuldt vægttab. Gennemsnits-vægttabet for NWCR-medlemmer er 30 kg, og den gennemsnitlige vægt-vedligeholdelse er 5,5 år.

Ved at kigge disse mennesker over skulderen kan man få en indsigt i effektive vægttabs-teknikker:

Spisevaner

  • Spis morgenmad dagligt.
  • Spis mindre fedt, sukker og kalorier.
  • Spis små portioner i løbet af dagen. De fleste fortæller om tre måltider og to snacks.
  • Spis kun junkfood ved særlige lejligheder (mindre end en gang om ugen).

Overvågning

  • 44 pct. fortæller, at de vejer/måler sig selv dagligt, og 31 pct. at de gør det en gang om ugen.
  • De, der konstant overvåger deres indtag af mad og drikkevarer, har det højeste vægttab.

Fysisk aktivitet

  • Kun 9 pct. i registreret fortæller, at de vedligeholder vægttabet uden fysisk aktivitet.
  • Kvinderne forbruger gennemsnitlig 2500 kalorier, mændene omkring 3200 kalorier ugentligt. Det svarer til 1 times moderat fysisk aktivitet om dagen, f.eks. rask gang.
  • Rask gang er den mest udbredt aktivitet (76 pct.).
  • De fleste fortæller, at de foretager bevidste valg i dagligdagen for at øge deres fysiske aktivitet (tager trapperne, tænker over at gå rundt hele dagen).

 

Kom godt i gang med Atkin få vores startpakke, klik her og læs videre...

Få målt dit stofskifte
Nu kan du hurtigt og præcist få målt dit stofskifte og få nøjagtige tal for, hvor meget du skal spise hver dag, læs mere...

Få sendt brochure klik her og få sendt vores brochure..