Gode kostvaner

At spise mindre er ikke den eneste metode til at smide overflødige kilo. Hvis du spiser det rigtige, kan du faktisk spise større mængder og samtidig veje mindre. Det hele drejer sig om energitæthed.

Fødevarer med en høj energitæthed, f.eks. chokolade og kiks, indeholder meget energi, er hurtigt spist, fylder ikke så meget i maven, giver en kortvarig mæthed og næsten automatisk lyst til en til. Fødevarer med en lavere energitæthed, f.eks. et stykke grillet magert kød med grønsager og sovs, indeholder mindre energi, tager længere tid at spise og fylder mere i maven.

Gode råd:

  • Spis noget fedt, men hold dig til det sunde fedt som omega-3-fedtsyrer i fisk og raps- og hørfrøolie og enkeltumættet fedt i olivenolie.
  • Få protein ved alle måltider. F.eks. kød, fisk, fjerkræ, æg, mælk, ost, tofu eller bælgfrugter.
  • Spis en moderat mængde komplekse stivelsesholdige kulhydrater, f.eks.
    rugbrød, fuldkornsbrød, pasta og ris.
  • Sørg for, at der er grønsager og salat til alle måltider.
  • Nyd lækkerier i små mængder.
  • Fokuser på langtidsresultaterne.

Pas på med:

  • Udelukkende at fokusere på kalorier.
  • Helt at udelukke fedt fra kosten.
  • Sulte dig selv ved at faste.
  • Helt at udelukke bestemte fødevarer.

 

Kom godt i gang med Atkin få vores startpakke, klik her og læs videre...

Få målt dit stofskifte
Nu kan du hurtigt og præcist få målt dit stofskifte og få nøjagtige tal for, hvor meget du skal spise hver dag, læs mere...

Få sendt brochure klik her og få sendt vores brochure..